mandag 11. mars 2013

DIY vase...

I helgen var jeg jo " gressenke " og som den rastløse dama jeg er, klødde det litt ekstra i det kreative genet . Var innom Byggmakker og kjøpte meg en sekk med sement :) 25 kilo, så nå er produksjonen igang - stygt redd for at det blir betongpregede innlegg fremover .. 
Første "mann" ut er denne :

Betongvase :)
Melkekartong av den største typen er brukt som form.
Smurt med matolje på
innsiden .

Kjøpte disse "reagensrørene " på Plantasjen for leeenge siden..
Lurt på hva jeg skulle bruke de til , har bindt hampsnor i dem og hengt de opp med blomster i. .
Fint det altså men nå er det ingen vei tilbake, de er nemlig murt fast !
Presset de nedi betongen og
la masse små stener oppi rørene for
å få tyngden .

Ny vase :)

Andre prosjekter står fremdeles til tørk, OG DET er det værste med betong
TING TAR TIIIIID ….

Men verdt det :)

Takk for at dere er innom her og takk
for
søte kommentarer !
DERE
ER
BEST.



6 kommentarer:

  1. superfint :) liker betong:)) mitt prosjekt til sommeren er fuglebad av rabarberablad..så fine og lagd de før..men ødelagt av vinteren.
    Med 25 kg sekk er nok mange ideer gjort om til kreativt arbeid ;) hihi...kos deg :)
    Ha en flott mandag og ny uke:)
    vibeke

    SvarSlett
  2. Misunnelig.no:) Jeg har kjøpt former på biltema( til steppingstones)og betongen står klar, men jeg har så mange andre ting som jeg burde bli ferdig med først. Dessuten er det fortsatt kaldt her og masse snø og jeg vil så gjerne drive med dette ute, men du verden så kul vase. Gleder meg til å se hva du lager videre. Jeg blir så inspirert av deg og takk skal du ha for det:)

    Hilsen Mona

    SvarSlett
  3. Så genialt!

    Fabelaktig mandag og start på uken <3
    klemklem

    SvarSlett
  4. Kjempe fint !:) LIker det røffe utseende betong gir.
    Gleder meg ti å se flere prosjekter :D
    Ønsker deg en fin fin uke!

    SvarSlett
  5. Så gøy med betong, men du har rett - det tar masse tid!
    Ha en fin kveld!
    Nina

    SvarSlett
  6. Betong er artig - og kult! Driver og tester ut div. prosjekter, jeg óg. Takk for inspirasjon! Og god påske! :o)

    SvarSlett

Pga av spam / nettsøppel har jeg sett meg nødt til å ha en ordbekreftelse til dere som vil kommentere, beklager dette !