mandag 30. april 2012

Blomsterfrø !

Hei, sent ute som alltid...
Men nå er det gjort !!! Masse bittesmå frø er nå i jorden ...
Begge vinduskarmene på kjøkkenet er nå fulle av små potter , alle inneholder årets sommerblomster :)
ELSKER og se på det lille frøet bli til stiklinger som jeg skal prikle for så ut i bedet :)
Erfaringen er at jeg kan forsyne meg selv OG andre med nydelige blomster hele sommeren <3
Lukten av jord og skitt under neglene er en deilig følelse , ren terapi !!

Plantasjen har et HAV av frøposer... Her er mitt utvalg , liker at det matcher i farger og finner frø som blir  planter som er forskjellige i høyden ...
Gleder meg !!!

Egne tags , lettere og vite hva som er hva ..
Kosmos er favoritt , blomstrer helt til frosten kommer .

Grillspyd pinner  og tape som fester tagsen :)

Aluminiums former kjøpt på Meny, er kjekke til og sette pottene i .
Slipper vannsøl :) Plast skal over pottene.

Disse blir høye og skal stå bakerst i bedet ...

ALLTID spennende med frøblandinger ...

Denne har jeg aldri prøvd før :)

Her er " våronna " igang . Har et bed på seks meter inn langs innkjørselen . Rusk og rask
er fjernet og noen av frøene skal såes direkte i jorden ... Bare HÅPE at kattepus ikke finner
ut at dette er et flott sted og gjøre sitt fornødne ...kryr av katter her ...
Liker de, men de kan jammen drite hjemme .. hi hi

1mai i morgen !!!
Værmeldingen sier SOMMER !!!
Grillmat og drikke i heimen !!
Kan det bli bedre ???
Tror ikke det :)
Nyt været der du er , nord eller sør !!
Hatt over 15 100 besøk her på bloggen nå , HURRA sier jeg bare !!!
Takk og velkommen til nye fine følgere <3
STORT !


5 kommentarer:

  1. Gleder meg til å følge med alle spirene dine.<3

    Klem fra Kirsten

    SvarSlett
  2. Takk, det gjør jeg også .. Hver gang :)
    Lykke til med erteblomstene dine, de er nydelige og dufter himmelsk !!!
    klem <3

    SvarSlett
  3. Så gøy med frøsåing. Tenk alle de fine blomstene det blir.
    Nå er det en deilig tid.
    Klem, Drude

    SvarSlett
  4. Kjempe gøy, beste tiden !!!
    Planten din har kommet i jorden idag :)
    Håper dere koser dere på hytta :)

    klem

    SvarSlett
  5. Så flink du er som sår sommerblomstene sjøl. Jeg elsker blomster, men er ikke noe flink til å stelle frø, og heller ikke prikle. Kjøpte ett par blomster i dag, men her ligger jo snøen tett inntil enda, så det gjelder å ha is i magen et par uker til :)

    Klem

    SvarSlett

Pga av spam / nettsøppel har jeg sett meg nødt til å ha en ordbekreftelse til dere som vil kommentere, beklager dette !